fredag 15 februari 2008

Problemet med att ha 6 olika internatföreståndare

Igår ringde Francis och bad mig komma till skolan idag då det är lungt i Kibera nu. Det var inte vad jag hade planerat men det kunde vara kul, det är trots allt evigheter se jag var där sist. Jag pratade därför med boardinföreståndaren som jobbade då och såg till att få en buss till kvart i elva idag. Sen nu på morgonen kom internatproblemet in. Det var ett nytt pass och alltså en ny boardingföreståndare som inte alls ville ge oss en buss och ställde alltså in ca 10 min innan vi skulle åka. Det var bara till och ringa Francis och berätta att vi fått problem. För inte ville de heller att vi skulle ta en matato (minibussar som kör i superfart) vilket är enda möjligheten om man inte vill åka taxi.

I slutändan kom det fram att det inte var busschemat som var problemet som han först försökte få det till utan säkerheten. Jag kan inte förstå att de inte bara kan säga det rätt ut, visst jag kanske tycker de är lite löjliga ibland men jag kan faktiskt förstå när de inte vill släppa dit oss av säkerhetsskäl. Bara de är raka med oss och inte ändra sig i sista minuten, vi är faktiskt inte tre år och vi har varit här ett tag nu.

På ett sätt var det till och med lite skönt att vi inte kunde åka i slutändan då jag vet att den främsta anledningen till att han vill ha dit mig är för att prata rör.

Inga kommentarer: