måndag 11 februari 2008

Nya världar

Ibland glömmer jag bort att mitt liv just nu ser lite annorlunda ut och att jag inte befinner mig i Stockholm, så händer det saker som snabbt påminner mig. Det kan vara skrik från Mikkaelas rum för att hon har en fågel i rummet (att kolla under sängen efter spöken har väl hänt men efter fåglar kändes lite märkligt), ett annat exempel är när jag varit på väg att bli sen till lektion pga att en av våra stora sköldpaddor valt att passera trappan precis när jag ska ner för den, och den går inte fort om man säger så. Idag var det att jag helt plötsligt när jag satt och pratade med Mikkaela på hennes rum såg en apa utanför fönstret, jag har vant mig vid geten och hönsen men en apa var lite överraskande!

En annan värld som jag helt plötsligt hamnat mitt i är bloggvärlden. Visst har jag läst lite bloggar även innan men bor man med Mikkaela och Jessica vet man allt om de stora bloggarna och för att inte glömma vilka som var bjudna på Elle-galan och inte. Det hjälper inte heller direkt att Jessica själv titt som tätt är med i tidningen för sin blogg. Det är lustigt vad man kan lära sig av att åka till Afrika;)

Inga kommentarer: