torsdag 28 februari 2008

ÄNTLIGEN

Just nu går jag runt med ett stort leende på läpparna. Var på Junction idag när jag såg hur folk flockades runt tvaffären och nyfiken som jag är var jag bara tvungen att kollla vad det var. Jag kan säga så här, jag kunde inte ha blivit gladare av det jag såg! På tvapparaterna kunde jag se hur Kofi Annan presenterade det efterlängtade beskedet om kenyas framtid, påskrivet av både Odinga och Kibaki. Äntligen! Efter det sprang jag runt på junction och berättade om nyheten för varenda person från skolan jag träffade (vilket var de flesta då det var den hemska grönsakspajen till middag). Kom sen tillbaka till skolan där vakten var lika glad som jag. Han hade den reaktion som jag letade efter bland människorna på Junction men jag antar att folk knappt vågar hoppas längre. Jag hade förväntat mig jubel och människor som hoppade omkring men alla agerade precis som vanligt, blev nästan osäker på om jag fattat rätt när jag så mig omkring! Men det har jag! Kenyas konstitution ska ändras, det ska vara en president, en premiärminister som är regeringschef, två vice premiärministrar och sedan ministrar från båda partier. Nu är förhoppningsvis allt klart och jag behöver aldrig mer säga, det är bara att ta en dag i taget.

Inga kommentarer: