söndag 3 februari 2008

En hårkatastrof

Jag får en chock varje gång jag ser mig själv i spegeln just nu, var hos frisören igår för att färga mitt hår ljusare så att jag slipper färga det hela tiden. Det är omöjligt att hålla det mörkt här och med blond utväxt såg det inte supersnyggt ut, men nu... Jag ser ut som en fjortis! Frisören höll hela tiden på att prata om att nå målet och sa i sluet "we didn´t exactly reach the target". Det var en underdrift. Jag var ute efter att få min naturliga hårfärg, inte fjortisblond med organga nynser. När det var klart satt ägaren och höll för munnen. Hon fick mig i alla fall att erkänna att det inte direkt var min drömfärg och jag ska komma dit nästa lördag igen så ska hon försöka rädda mitt hår. Kan tilägga att skolans busschauför som hämtade oss frågade mig om han skulle slå frisören när han såg mig.

Förutom hårkatastrofen hade vi i alla fall rikigt kul. Det kändes som att jag befann mig i en amerikansk tonårsfilm. Mitt hår tog nämligen ca 4 timmar så på den tiden hann Mikkaela göra pedikyr, klippa sig och få en 50-tals styiling på håret (mot hennes vilja) samtidigt som Nadja hann få manikyr och färga håret. Så medan färgen verkade gick jag runt och pratade, hjälpte Nadja välja hårfärg och Mikkaela nagellack. Det kändes skönt att få en mindre seriös dag som omväxling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha! lägg upp en bild!

Alexandra Völker sa...

aldrig!