onsdag 20 februari 2008

Dag 3

Är helt slut, det första jag gjorde när jag kom hem i eftermiddags var att slänga mig på sängen och sov sen fram till middagen. Även om jag igår natt fick okej med sömn tror jag att de tidigare nätterna börjar komma i takt. Som tur är kostar kaffe på FN ca tre kronor så man överlever utgiften om jag säger så. Annars var dagen rätt lyckad, inte lika rolig som igår men det var bla för att jag blev irriterad på chair som aldrig släppte upp oss i talarstolen. I min kommité lyckades ingen av svenska skolans delegationer Ryssland, Algeriet och Filipinerna komma upp i talarstolen en enda gång. Annars känner jag att jag börjar få grepp om hur allt fungerar, tex att vara beredd när det närmar sig lunchtid och springa till restrangen för att inte behöva köa halva lunchen. Imorgon är det dags för de sista resolutionerna och sen ska alla bifallna resolutioner tas upp igen, denna gången i generalförsamlingen och då ska även säkerhetsrådets resolutioner tas upp dvs Rysslands.

Ska lägga mig tidigt ikväll så jag inte behöver känna mig så himla trög imorgon. Pluggandet tar jag imorgon bitti. Måste föresten säga att leve Palestina har varit en perfekt väckarklocka den här veckan, kommer direkt in i FN tänket när jag vaknar. Men nästa vecka blir det nog min vanliga igen, om inte annat är nog inte mina vänner helt förtjusta.

Inga kommentarer: