söndag 17 februari 2008

Inte har jag panik inte, jag är ju bara Ryssland

Nu sitter jag här med min stora iskaffe samt enorma lager godis och råpluggar Ryssland, bara lite panik! Inte nog med att de flesta andra deltagarna har engelska som modersmål och pratar i racerfart utan jag är dessutom Ryssland. Det är inte som att jag kan gömma mig i ett hörn och hoppas att ingen ser mig utan jag måste synas och höras. Dessutom känns det som att en del förväntar sig väldigt mycket av mig bara för att jag är politiskt aktiv, men det här är verkligen inte samma sak. Aja kul ska det bli i alla fall, nervöst men kul. Ska framförallt bli kul att se hur de andra länderna kommer att bete sig mot mig som rysk representant. Imorgon är det mingel och underskriftsraggning till vår resolution som gäller och sen blir det att vara uppe hela natten och läsa resolutionerna om jag får imorgon. Satsar på en i stort sett sömnlös vecka, sova kan jag ju göra i helgen!

Föresten tror jag att hela svenskafolket gav sig själva en chock igår kväll, men underbart är det!"Det här är första gången svenskafolket förvånar mig. Det tog 18 år men nu gjorde de det ordentligt!" Mikkaela

Inga kommentarer: