tisdag 8 januari 2008

Sitter nu pa ett internetcafe i Lamu. Sjalvklart rakar tjejen brevid mig vara svensk:P Om det ar nagot jag har insett sen jag flyttade hit sa ar det att varlden ar pytteliten!

Hur som helst sa har vi det hur bra som helst. Om det inte var for nagra sma valaffischer som hanger pa nagra stallen pa on skulle man inte ens ana att det varit val i lanet, an mindre de oroligheter som foljt. Aven svenska tidningar verkar ha glomt Kenya. For ett par dagar sedan pastod aftonbladet att svenskar flyr till Svenska skolan, idag finns vi inte langre. Jag antar att det ar inte tillrackligt manga som dor for att pressen ska vara intresserad, dessutom har de val insett att vi svenskar faktiskt har det ratt bra.

Fran skolan har jag i alla fall fatt information om att det har lugnat sig i Nairobi. Odinga stallde in dagens mote efter att ha talat med den valda medlaren. Nu ar det bara att hoppas att de kommer fram till ett gemensamt beslut sa att landet blir stabilt igen.

Inga kommentarer: