söndag 6 januari 2008

Lamu

Nu lämnar jag och föräldrarna Nairobi några dagar för norra kusten. Kommer tillbaka igen på fredag, lagom till att mina vänner förhoppningsvis kommer hem igen.

I landet börjar saker lugna sig lite. Man har nu kommit överens om en medlare och det börjar talas om en koalitionsregeringen fram till ett omval. Men Raila, oppositionsledaren, är varken intresserad av omval eller en koalitionsregering. På tisdag är det i alla fall dags för ett nytt oppositionsmöte i Uhuru park. Hoppas bara att de blir insläppta den här gången, annars kommer ännu mer av Kibera brännas bort.

Nu hoppas jag bara att allt lugnar sig så att våra liv kan fortsätta som förut. Mitt största hot mot att inte kunna stanna är inte att jag ska bli hemplockad av UD utan att EU tillsammans med UD ska fortsätta bedöma läget så oroligt att vi måste sitta inne hela tiden, då kommer jag inte orka stanna i fem månader till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar din blogg Alex, galet skön:D, ja ska ta å läsa allt från början nån da när ja har tid, fortsätt skriva:)