måndag 21 januari 2008

Idag är ingen vanlig dag

För idag är Guldbaggegalan! Om någon har missat det så går den ikväll 20.00 på svt, och ni kan räkna med att jag kommer att sitta bänkad. Jag kan inte ens komma ihåg när jag såg den första gången, när jag var nio kanske… Jag har i alla fall lyckats få tillstånd att sitta uppe extra länge, tv-rummet stänger nämligen egentligen 23 och kenyansk tid börjar galan 22.
Det jag ser framemot mest ,förutom hela tillställningen, är nog bästa regissör där Josef Fares är nominerad. Ska även bli spännande att se om Jonas Karlsson lyckas få sin andra Guldbagge på bara ett par år för bästa manliga huvudroll. Dessutom är jag väldigt nyfiken på om det blir något Ingemar Bergman pris och i så fall vem som utser vinnaren då Ingemar Bergman själv inte längre är i livet.

Räkna med en uppdatering under kvällen!

Inga kommentarer: