tisdag 15 januari 2008

Lyssnade precis på inslaget när Sara och Jesper intervjuar mig om läget i Nairobi i SSU radion och jag måste säga att jag blev helt chockad över att höra mig själv säga "slumstaden Kibera". Jag har aldrig ens tänkt tanken att använda det uttrycket utan hörde det för första gången för någon vecka sedan då en journalist i aftonbladet skrev det i en artikel. Då satt jag och en annan tjej och skrattade åt hur dumt det lät, nu hörde jag mig själv säga det. Jag kan inte låta bli att tycka det är lite obehagligt hur mycket man tar efter tidningarna utan att ens märka det.

I Nairobi laddar man nu för morgondagen då det ska bli nya demonstrationer och de elever som bor utanför skolan har blivit tillsagda att inte komma hit. Parlamentet ska ha öppnat idag men jag har ännu inte hört något om hur det har gått.

Nu ska jag gå till Nakumatt för ett eventuellt långt utegångsförbud

Inga kommentarer: