torsdag 17 januari 2008

Nu lyfter förhoppningsvis föräldrarna snart. Deras flyg skulle ha gått i morse men pga strejker bland personalen blev flyget inställt och de fick spendera dagen inlåsta på ett hotel som flygbolaget ordnat. Men nu verkar det faktsikt som att de kommer komma iväg. Det bästa är att hon som bott hos oss för att ta hand om katterna medan de varit borta har inte varit inne på msn och bytt nummer, något jag inte brytt mig om att ta eftersom jag ändå inte kan ringa..

På skolan är det lungt. Pga säkerhetsläget har de elever som bor utanför skolan blivit tillsagda att inte komma hit. Men till vi som bor härs stora lycka har det varit lektioner som vanligt för oss. Skillnaden har bara varit att det nästan kännts spöklikt att sitta på lektion utan att höra barnen skrika utanför eller bli tillsagd att flytta på sig för att man är i vägen för trehjulingarna på vägen till skolan. Dessutom åkte G igår morse vilket känns helt overkligt och har skapat en ganska tryckt stämning på internatet.

Men i och med utegångsförbudet har jag och Nadja hunnit med en hel del Beverly hills, något som blivit vår underhålning när vi har lite tid över.

1 kommentar:

Anonym sa...

heej! en glas nyhet i det dystra hos er. jag tog körkort i torsdags! ;D har inte hunnit säga något tidigare eftrosm vi varit på kryssning och firat pappa. maila snart! PUSS tänker på dig hjärtat