måndag 28 januari 2008

Fan fan fan

Nej man ska inte svära men jag vet ärligt talat inte vad jag annars ska göra just nu. Inte nog med att situationen förvärrats i Naivasha/Nakuru i helgen och att även gruppen Kalenjin gett sig in i konflikten utan nu har det för någon timme sedan även satt igång i Kibera igen. Enligt min lärares källor (vänner i Kibera) kommer man varken in eller ut ur området, bilar och däck bränns och man har börjat gå från hus till hus för att rensa ut Kikoyos. Det här handlar inte om något annat än etniska konflikter och jag börjar förlora hoppet till Annans medlingsförsök. Inte bara för att jag tror att ledarna är hopplösa men det är dessutom så att jag inte tror att våldsamheterna helt skulle upphöra av en politisklösning. Kikoyos har börjat hämnas och jag tror de flesta har läst om hur en grupp brände in luos och Kalenjin i deras hus i västra Kenya. Det här är inte längre en politiskt förklädd konflikt med etniska grunder utan nu är det en ren etnisk konflikt.

Men ni måste förstå att över- och medelklassen drabbas inte utan det är de som redan har det sämst som drabbas värst

Inga kommentarer: