tisdag 1 januari 2008

Kibera brinner sager de

Jag kan inte ens beskriva de kanslor jag kanner just nu. Har varit pa safari ett par dagar och det har ar forsta gangen jag kommer i kontakt med internet. jag kan i alla fall borja med att saga att jag sjalv ar saker i tanzania. Men det som slog emot mig i tidningarna var inte det roligaste att lasa. Visst visste jag att om kibaki vann skulle det bli oroligt men det kanns anda sa overkligt allting. Kibera brinner star det i tidningarna. kibera som jag ar i varje fredag pa praktik. Kibera som delar av skolans personal bor i. kibera som ligger bara nagon kilometer bort fran mitt hem. Mina skolbarn , lararna pa skolan, francis min trogna kamrat som kommer och moter mig varje gang jag ska dit, jag har ingen aning om hur det ar med dem.

Just nu vet jag ingenting. jag vet inte nar och hur jag ska kunna ta mig hem, jag vet inte hur mycket av det som star i tidningarna som ar sant, jag vet inte vilka som lever, jag vet inte om jag ska borja skolan den 7 som planerat, jag vet ingenting! Det enda jag vet ar att mest av allt vill jag hem. Jag vill vara innanfor svesnka skolans murar, jag vil ha direktrapporter och jag vill se mina vanner och boardningforaldrar.

1 kommentar:

Anonym sa...

skönt att du mår bra!
i DN står de att kökspersonalen har bott på skolan de senaste dagarna (alltså inte åkt hem) men ja e orolig för hon som fött barn. Hoppas alla mår bra där o de e skönt att höra att du mår bra!
vi hörs o ses (hoppas ja) snart!