onsdag 26 september 2007

Nairobi Hospital

Har spenderat dagen på sjukhuset. Orkar inte skriva så mycket då jag är fullproppad med smärtstillande men jag kan i alla fall säga att det varit en intressant dag. Nu låter sjukhus mycket värre än vad det här. Sjukhusets akutavdelning är ungefär som vårdcentralen hemma med skillnaden att man får köa mycket längre. Vi åkte från skolan vid halv elva och kom tillbaka vid tretiden. Anledningen till att jag behövde åka dit var att mitt finger svullnat upp och tydligen är infekterat. Besöket slutade med antibiotika och smärtstillande samt tid för återbesök. Det värsta är att om det inte blivit bättre tills på fredag måste de kanske skära i fingret. Men förhoppningsvis blir det bättre tills dess.
N som också var på sjukhuset ångrar i alla fall att hon tackade nej till de smärtstillande tabletterna efter att ha sett vilken effekt de har på mig. Jag har varit helt borta hela kvällen och känner mig i allmänhet rätt korkad. Det går inte direkt fort för mig att fatta saker och jag kan helt plötsligt börja skratta. Bäst av allt är att jag ska ta två av de här tabletterna tre gånger dagligen de närmaste dagarna, som antagligen kommer bi ganska speciella.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alex- inte för att göra det ännu svårare för dig men - get ya ass back here! Jag saknar dig som FAN!


:(

Anonym sa...

kul att se din blogg alexndra!
bara att googla ju!