måndag 3 september 2007

Måndag


Igår var vi på Nairobi nationalpark och fick bla se giraffer, lejon, strutsar, zebror mm. Vi körde runt i en skumpande buss i sex timmar och de sista timmarna sov i stort sett hela bussen.

Idag var en sån där skum dag igen. Vi har fortfarande inte fått helt ordning på våra scheman. Dessutom var de lektioner jag skulle ha inställda pga att lärarna var bortresta så det enda jag haft idag var klassråd.
Vi utnyttjade i alla fall tillfället till att åka till Yaya, ett köpcentrum som vi inte varit på en. Det är lite komiskt, vi har i stort sett bara varit på köpcentrum. Yaya har i och för sig en masai marknad också men när vi kom dit upptäckte jag att den bara finns på söndagar.

Jag hittade i alla fall bröd utan vete så nu behöver jag inte sitta helt mobbad på kvällsfikat med mina bananer.

Idag ska vi börja med lexis. Varje vardag kväll mellan 19 och 21 är obligatorisk läxis. Då ska vi vara inne å våra rum och plugga. Dessutom har vi frivillig läxis på söndagar. Jag har i och för sig inga läxor, gjorde min enda läxa i går så jag får väl sitta och läsa eller något.
Det är i alla fall skönt att det börjar bli lite mer vardag här. Det blir lite lugnare stämning på boardingen då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill oxå se djur!
Elaking bara lämna mig för att ha roligt utan mig!

Jesper sa...

Faan vad coolt m giraffen!
Allt det här känns så freaky, Alex...Hoppas du mår toppen!