måndag 17 september 2007

En ny morgonrutin

är vad jag förhoppningsvis startade idag. Jag gick upp och simmade innan frukost! Jag har försökt komma igång sen jag kom hit men varje morgon när väckarklockan ringt har jag insett hur kallt det är ute och hur varmt det är i sängen. Men igår kväll lovade jag och några kompisar varandra att vi ta oss upp. Imorse drog jag mig alltså upp ur sängen för att sätta på mig bikinin och gå ner till poolen. På vägen hann vi upprepade gånger fråga oss själva om vi var helt dumma i huvudet. Visst är jag i Afrika men låt inte det lura er, den senaste veckan har det varit varmt ca två timmar om dagen.
När vi väl tagit oss upp var det bara att komma i vattnet också. Inte så lätt som man kan tro. 20 minuter efter att vi kommit dit var vi i allihopa. Det tog ett tag att vänja sig vid temperaturen men efter ett tag var det riktigt skönt. Det kändes riktigt bra sen vid frukosten. Nu gäller det att komma upp i fortsättningen också men har jag nu kommit i en gång ska det nog gå!

Inga kommentarer: