tisdag 25 september 2007

En underbar dag

Igår kväll fick jag ett sms som gjort att jag gått med ett stort leende och sjungit hela dagen. Det mitt sms sa var att Sumpan äntligen fått ett nytt kommunalråd. Efter "bara" ett år är nu Helene Hellmark Knutsson äntligen kommunalråd igen. Efter att två moderater i sommras gått över till socialdemokraterna kunde Helene igår väljas till kommunstyrelsens ordförande med röstsiffrorna 27-24.
Det är inte bara det faktum att hon är en socialdemokrat som gjorde mig så glad. För det första betyder det att politiken inte längre står still som det i stort sett gjort den senaste månaden, för det andra är Helene otroligt duktig med mycket erfarenhet av arbetet. Inte importerad från grannkommunen alltså:P
Självklart är det här en konstig situation som måste vara förvirrande för de flesta men jag tror att det här i längden leder till det bästa. Sen är socialdemokraterna medvetna om att en majoritet av befolkningen i Sundbyberg röstat på alliansen och kommer att ta mycket hänsyn tll detta.

Hur som helst är det en underbar dag som hittills bara blivit bättre och bättre.

Inga kommentarer: