måndag 26 maj 2008

Propaganda?

Imorgon ska kartongerna skeppas iväg vilket inneburit att hela eftermiddagen har ägnats åt packning och tejpning. Verkligen skum känsla det där att packa, vår tid här håller verkligen på att rinna ut… Men hur som helst så var det ju det där med tejpningen. Eftersom vi helst vill att kartongerna ska håll ihop hela vägen gällde det att använda en ordentlig tejp, och varför då inte en som utmärker min kartong tänkte jag. En tejp som gör att pappa genast vet vilken som är min när det är dags för hämtning.Men sen var det ju det att hela internatet behövde en ordentlig tejp vilket gjorde att både den ena och den andra bad om att få låna min. Efter ett tag kom jag också på att det var perfekt om de Arlanda lådor som ska till Stockholm har den här tejpen medan de som ska till Uppsala har vanlig. De sa inte heller emot med tanke på att det för deras del betyder att deras föräldrar får köra till Sundbyberg istället för Uppsala, en aning närmare. Själv stod jag mest och skrattade nöjt för mig själv när jag tittade på alla lådor. Varför? Jo för att om några veckor kommer det komma ett stort lass kartonger från Nairobi till både Arlanda och landvetter täckta med… unga socialdemokrater tejp. Får hoppas att inte föräldrarna börjar gråta bara.

Det är så här man sprider sitt budskap! och ja, jag är lättroad

2 kommentarer:

Anonym sa...

så tejp har johan också :D som han har propagerat med under många tillställningar!

Anonym sa...

sån tejp har johan också :D som han har propagerat med under många tillställningar!