tisdag 13 maj 2008

Nairobilivet

För några dagar sedan fick jag en underbar nyhet, sex and the city filmen har premiär här redan 30 maj och jag kan garantera att vi kommer vara på plats, i högklackat och allt!

Annars fortsätter mitt en aning surealistiska liv som vanligt. I helgen provade jag och Nadja på hästkapplöpning, inte riktigt min vanligaste helgsyssla men kul att prova på. Tror inte det är någonting jag ska se på ofta men vi hade kul i klänning och klackar, lite synd att vi inte hade några hattar dock. Höjdpunkten var helt klart när fem fallskärmshoppare landade på banan med den kenyanska flaggan.

På skolan är den hetast disskussionen just nu hurvida Gunnar ska få stanna eller inte. Någon ur personalen (gissningsvis PeO) har ställt fram en stor bur som har lett till stor upprördhet hos vissa. Själv ser jag det som en eventuell fosterhemsplacering. Skolan kanske inte är den bästa miljön för Gunnar att leva i och därför ska de försöka hitta en bättre. Bara det inte är något djurhem där han får leva i bur, för då kommer även jag börja protestera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rädda Gunnar!!

Jesper sa...

Haha, Rädda Carries bröllop:)