måndag 19 maj 2008

Hur ska jag klara mig utan toi?

Idag har varit en intensiv dag. Intensiva dagar i Sverige tar slut när man går hem, här fortsätter de genom hela dagen, ibland även till nästa. För att komma undan lite gick jag, Jessica och Mikka till Toimarket och shoppade. Blev riktigt nöjd med dagens kap. Det blev bla ett par klänningar, fem tantkjolar och för att inte glömma ett par converse för 60 kr. Hur ska jag någonsin klara av att shoppa i Sverige igen? Allt det jag köpte idag gick på mindre än vad en H&M klänning kostar i Sverige. Sen slår ju det här ut landets inhemska marknad. Skänk aldrig kläder i insamlingslådor!!!

Jag fick i alla fall ett ordentligt uppvaknande imorse med EU debatt, jag och en till tjej var för medan resten var osäkra och kritiska. Känns som att jag pratade i stort sett hela lektionen. Jag fick bla frågor med inledningar som "men Alexandra, du som socialdemokrat...". Har fått höra en hel del sånt på sista tiden, eller som vid en annan samhällslektion "Alexandra, ssu är ju mot NATO, varför?" som min kära lärare sa. Nämnde jag att alla samhällslektoner börjar 8.30, vilket på sista tiden inneburit ca 15 min efter att jag vaknat. Skulle i alla fall vara kul om mina högstadielärare såg mig nu, de som varje utvecklingssamtal i fyra år sa "du måste börja räcka upp handen och prata". Som sagt, de skulle se mig nu.

Inga kommentarer: