torsdag 13 mars 2008

Tennistalang, eller inte

Måste säga till tennistränaren imorgon att jag inte kan fortsätta. Jag har bara varit på en lektion men den sa allt om mina prioriteringar.
Tränaren: Do you know what a rally is?
Jag: Yes
T: Good, what is it?
Jag: A political meeting
T: ler och suckar på samma gång, "No not that kind of rally" sen visar han hur jag ska slå bollar mot väggen.
Insåg då att jag inte är någon sportmänniska. Behöver fredagarna till att kunna åka med praktikanterna till skolan i kibera ibland istället.

På internatet börjar det hända grejer. Idag åkte en av treorna hem och imorgon ska det komma två komvux killar, vilket vi fick veta först igår så ibland går det snabbt. Ska bli kul med lite nya på internatet, känns som det behövs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHA, Gud vad skadad du är. Jag tänkte inte alls på ett sånt rally. =)

Alexandra Völker sa...

Haha jag vet. Till mitt försvar kan jag i alla fall säga att det var under en period då media talade om politiska rallyn dagligen. Även om tennistränaren inte godtog den ursäkten:P