söndag 16 mars 2008

Så svenskt det kan bli

Igår hade jag en riktigt svensk dag. Började dagen med påsklunch i nationalparken. Var riktigt mysigt att äta janson, ägg och helt underbar rabarberpaj mitt i parken. Lite ovanlig påsklunch kanske och jag tror de icke svenskar som befann sig i parken tyckte vi var helknäppa med snapsvisor och allt, men det får de ta. Det enda som saknades var laxen, det får nog bli det första jag äter när jag kommer hem i sommar istället. Dagen fortsatte i alla fall med inflyttningsfest hos några svenskar och sedan schlagerfinal. Dagen skulle alltså inte kunnat bli mer svensk, inte i Kenya.
Dagens höjdpunkt måste i alla fall ha varit när vinnaren presenterades. Charlotte Perelli bjuder på en riktig show i sann schalgeranda och en av mina vänner (nämner inget namn) fällde till och med en tår av glädje.
Mindre bra kännns det att folkkära Linda Bengtzin inte fick några poäng av tittarna och en vän till M kom inte fram när han försökte rösta på just henne. Fuffens med röstningen i år igen?

1 kommentar:

Jesper sa...

Tack Gode Gud för perelli, itne hört låten...är ju ignet schlagerfan, som du vet!
MEN, det känns som om vi iaf måste se till att vi skämmer ut oss så ltie som möjligt i belgrad så hennes höga klass o disco blir groovay!

Har skrivit om helgens dåk, om du är intresserad;)