onsdag 12 mars 2008

Andra seder

Sitter med världens skrivkramp. Har blivit ombedd att skriva en text om Model un til infobladet som skolan skickar ut till alla föräldrar. Men hur sammanfattar man en hel veckas model un på en halv sida? Det finns för mycket att skriva...

Filmen jag såg i måndags var i alla fall hur bra som helst. Det var en sådan film som både får en att skratta och gråta på samma gång. Men som jag sa redan innan, det kan inte gå fel med Morgan Freeman och Jack Nicholson i huvudrollerna.
Jag har dock inte riktigt vant mig vid de kenyanska biosederna än. Innan filmen börjar visar de först hur du ska placera handväskan på sätet brevid eller i ditt knä (ser ut som säkerhetsfilmen på flygplan)kan nästan inte låta bli att känna mig dumförklarad, jag klarar faktiskt att ta hand om min egna handväska. Efter det är det i alla fall dags för nationalsången och då gäller det att stå upp rak i ryggen. Första gången kunde jag inte sluta skratta. Såg så otroligt löjligt ut med bara svenskar i salongen. Nu tycker jag det är lite charmigt men jag kan inte låta bli att fundera över hur reaktionerna skulle bli om vi införde det i Sverige.

Inga kommentarer: