söndag 30 mars 2008

Nu dör jag

Nu kan sumpans barn leva min dröm. Under min högstadietid levde jag för teatern, jag skulle bli skådespelerska så var det bara. Jag skulle gå estet på gymnasiet och sedan teaterhögskolan, men av någon anledning ändrade jag mig. Hur som helst så ville jag helst av allt också gå på en högstadieskola med teaterinriktning men den enda jag hittade som verkligen hade en teaterprofil var för elever födda 90 eller senare, dvs jag var ett år för gammal. Vad upptäcker jag nu när jag går in på kulturamas hemsida? Jo de ska starta en grundskola i Sundbyberg, Sundbyberg av alla ställen. Kulturama som jag åkte tunnelbana i en timme till för att spendera mina lördagar i deras teatersalar. Aja nu har i alla fall alla barn i Sundbyberg chansen att uppleva min stora barndomsdröm. Hoppas verkligen att de tar den!

Inga kommentarer: