tisdag 18 mars 2008

Jag ska aldrig mer klaga på sl

Dagens två prov med ca fem minuters mellanrum fick mig på riktigt dåligt humör och jag kände att jag behövde komma bort från skolan lite. Fick med mig Jessica till Yaya där vi köpte svenskt lösgodis (jag vet det är otroligt) och vaniljlatte, tänk så mycket bättre allt kändes efter det. Men som vanligt blev resan dit lite intressant. Bussen som skulle ta oss dit hade både en skylt i fönstret som det stod Yaya på samt att busschauffören försäkrade oss att den verkligen skulle gå dit, men sen är det här Kenya och vad som helst kan hända. Av någon anledning ändrade de sig på vägen, tog bort skylten och släppte av oss längs vägkanten. Det var bara till och gå, sen att vi inte riktigt visste var vi var och att solen stekte är en annan historia. Vi kom i alla fall fram till slut, behöver jag ens säga att vi struntade i att ta bussen tillbaka utan gick istället. En sak har jag verkligen lärt mig här, lita aldrig på bussarna, jag skulle helt seriöst inte bli förvånad om en buss helt plötsligt skulle göra en u-sväng för att busschauffören kom på att han ville åka åt andra hållet.

Inga kommentarer: