söndag 2 mars 2008

Helgen

Har spenderat helgen med att mest ta det lungt och njuta av att inte ha så mycket i skolan som tynger mig. Var på ett charmigt glasbrukeri mitt ute i ingenstans igår och utmanade ödet tillsammans med Jessica genom att gå över en bro som kanske inte var den säkraste jag gått över, det gällde att hålla koll på vart man satte fötterna om jag säger så.
I fredags var jag i Kibera för första gången på länge. När vi körde in den vanliga vägen med skolbussen kände jag knappt igen mig. Det var verkligen inte samma väg längre. Sist jag var där åkte vi nämligen en helt annan väg in, en väg som inte var riktigt lika förstörd som den här. På skolan däremot var allt som vanligt. De var glada även om ca hälften av eleverna hade försvunnit under lunchrasten pga att de inte haft någon mat hemma och då inte orkat andra halvan av dagen.
Det var i och för sig mindre kul att vi var hela U-landsklassen den här gången. Jag har lite svårt för de här turistrundvandringarna, även om de behövs för att alla ska kunna välja praktikplats.

Inga kommentarer: