söndag 2 december 2007

1 advent

Idag är det första advent och JAG har varit på gudstjänst! Helt otroligt om jag får säga det själv... Har inte varit på en gudstjänst sen min konfirmation i åttan. Men det var faktiskt mysigt. Jag gick för att få lite julstämning så här i solen, vi hade julmarknad igår men jag kände att det kan behövas mer för att få riktig julstämning här.
Det jobbiga var bara att gudstjänsten hölls på norska så det var lite svårt att förstå allt, även om jag blivit mycket bättre på att förstå vad våra grannar säger. Här går det liksom inte att komma undan dem. Förutom att man träffar de på nordiska aktiviteter har vi både en elev och en lärare från Norge.

Men det bästa med gudstjänsten var lätt kyrkkaffet!
Massor med hembakt fika och riktigt bryggt kaffe. Det är helt sjukt hur mycket jag har saknat det! På skolan har vi bara pulverkaffe (och inte sånt som vi har i Sverige som faktiskt smakar kaffe). Fikat var alltså värt hela besöket!

Inga kommentarer: