torsdag 29 november 2007

Morgon pluggande

Känner mig just nu ganska duktig för en gångs skull. Gick upp två timmar innan frukost för att kunna plugga på mitt naturkuskapsprov som jag har om ca en timme. Sen hade jag sån tur att vi fick arbeta självständig på samhällskunskapen vilket gör att jag fick ytterliggare en timme att plugga på samtidigt som jag kan läsa bloggar om global demokrati, som jag ska skriva min globaliseringsuppsatts om.
Det här var en trevlig förändring från de senaste dagarna då jag knappt orkat plugga alls utan bara sovit. Har varit lite mycket med J som åkt hem till Sverige och alldeles för mycket i skolan. Helt seriöst - två naturkunskapsprov på en vecka, om två helt olika ämnen. Det finns faktiskt en anledning till at jag valde samhäll och inte natur!

Får bara hoppas att jag inte blir som i våras igen då jag inte orkade plugga på kvällarna utan istället gick upp vid 4 på morgonen.

Inga kommentarer: