tisdag 4 december 2007

Dysmeli inte dyslemi!!!

Är det verkligen så svårt att få det rätt? Journalist efter journalist väljer att skriva en artikel om dysmeli men av någon anledning är det långt ifrån alla som lyckas få det rätt. Jag kan verkligen inte förstå vad det är som är så svårt. När de har intervjuat en dysmelist och fått tryckt information men ändå inte lyckas få det rätt börjar jag verkligen undra vad som är fel. Är det inställningen från journalistens sida eller vad är det?
Inte nog med att de inte får namnet rätt, de kan inte heller få faktan rätt. Läste precis i en artikel att dysmeli är ärftligt. Den faktan var helt ny för mig som varit deltagare eller ledare på läger varje år sen jag gick med för ca 10 år sedan. Lite intressant att man i dysmeli föreningen alltid är noga med att påpeka att det inte är ärftligt. Men vem vet journalisten kanske vet bättre....

Dysmeli - medfödd avsaknad av ben, arm eller del där av (jag får vara med trots att min handskada är självförvärvad)

Inga kommentarer: