fredag 21 december 2007

När alla vännerna åkt hem

Vad gör man då? Jo man pluggar FN! De senaste 20 timmarna har jag spenderat helt med FN och Burma. Mitt arbete, som är terminens största, ska lämnas in klockan fem idag. När började Alexandra skriva? Igår kväll! Kan i alla fall helt ärligt säga att det inte bara är mitt fel. Jag har inte haft tid att skriva, det har hela tiden varit prov och inlämningar, men så går det väl om man har 12 ämnen på en termin. Nu har jag i alla fall skrivit halva arbetet och har exakt 9 timmar och 3 minuter kvar. Ja jag värnar om varje minut.

Mitt pluggande i natt blev avbrutet av N som ringde från flygplasten och talade om att hennes flyg blivit inställt. Stackarn skulle åka själv på sin flight och när alla andras flyg gått satt hon där helt själv, om man inte räknar alla andra hundra ursinniga passagerare. Nu håller jag bara tummarna får att flyget som ska gå om ca två timmar faktiskt lyfter den här gången. Annars får vi väl säga hejdå en tredje gång.

Inga kommentarer: