söndag 16 december 2007

Nu är familjen Völker samlad igen

I går morse var jag och mötte föräldrarna på flygplatsen. Det sjuka var att jag var super nervös. När jag stod där och väntade på att de skulle komma ut genom dörrarna kände jag mg som en av flickorna i alla tv-serier som ska introducera sin nya pjkvän för sina föräldrar. Bara det att i mitt fall var "pojkvännen" ett land och ett internat. Som tur var släppte i alla fall nervositeten på en gång när de väl kom. Nu har de i alla fall varit här i närmare två dygn och hunnit fika på Java två gånger, handla på Nakumatt, pruta på masaimarknaden och hänga vid poolen på internatet. Dvs allt jag brukar göra. I veckan blir det besök på toymarket, stan, Kibera och östafrikas största mentalsjukhus. Stackrna får ingen mjukstart med mig som guide. Inte för att de riktigt vill ha det heller.

Inga kommentarer: