onsdag 23 april 2008

Tanzania

Nu lämnar jag Kenya några dagar. Jag och Nadja ska bege oss till Tanzania där vi råkar ha varsin kompis som är utanför Dar es Salam med internationella gymnasiet i Stockholm. 05.30 hämtar taxin oss imorgon (idag) och vi kör på inte sova varianten, vi har ju trots allt en 12 timmars bussresa att sova på imorgon. Får hoppas att det går lite bättre än i julas bara, på många sätt. Förra gången fick jag en chock då min pappa visade mig aftonbladets rubriker "Kenya brinner", har nog aldrig haft en så obehaglig känsla i magen som jag hade när jag satt på bussen från Arusha till Nairobi. Kommer ihåg hur vi i gränskontrollen såg nyhetssändningar från Nairobi och och hoppades att det var ett hopklipp då vi annars gett oss in på något otroligt dumt. Som tur var kom vi fram till ett lugnt Nairobi, dvs inte en enda människa på gatan.
Den här gången ska det nog gå bättre...

Inga kommentarer: