söndag 6 april 2008

African time

Jag har börjat komma in i det här med african time riktigt bra, dvs jag har lärt mig att alltid komma för sent då inget ändå händer i tid. För det mesta är det ganska charmigt och det är skönt att människorna här knappt känner till begreppet stress. Men det finns tillfällen då det driver mig till fullkomligt vansinne, ett sådant var i lördags när vi under högskoleprovet hade 40 minuters lunch och ingenting var klart. Som sagt i vanliga fall bryr jag mig inte men just då när min stressnivå låg på topp och jag bara hörde klockan ticka så kände jag mig riktigt trött på att inget någonsin kan vara klart i tid. Andra tillfällen då jag kännt mig riktigt trött på det hela är när vi ska åka iväg på resor och ALLTID kommer iväg minst en halvtimme senare än planerat, oftast en timme, då saknar jag Sveriges punktlighet.

Inga kommentarer: