onsdag 9 april 2008

En glad överraskning

Idag när jag kom från matten möttes jag av en glad överraskning. Utanför min dörr låg ett paket från föräldrarna. Jag kunde inte sluta skratta när jag öppnade paketet, det var så otroligt typiskt min familj, knästrumpor med rosetter, "rör inte min kompis" knappar och unga socialdemokrater tejp var delar av innehållet. Min post skiljer sig en del från de andras om man säger så...

Hur som helst var det precis vad jag behövde, dock blev jag lite smågalen och tejpade först hela min dörr och sedan tvättkorgen som stod bredvid, när Janet (skolans städerska) kom in tittade hon skeptiskt på mig och frågade vad jag höll på med, jag försökte förklara men hon skrattade bara åt mig. Hon fick i alla fall en av "rör inte min kompis" knapparna som just idag kändes extra passande med tidningsrubriker som "a sad day for Kenya" med avseende på gårdagens våldsamheter i framförallt Kibera och Kisumu.

Idag har det dock varit hyfsat lugnt så det är bara att hoppas att det var ett kort återfall. Även om det finns risk för fler. Det här handlar som sagt om mer än bara valfusk.

Inga kommentarer: