söndag 8 juni 2008

Kan allt köpas för pengar?

Igår när vi fyra hade vår sista halv ett kväll med bara oss var jag med om en skum sak. Det var en man (med betoning på man) som kom fram till mig och talade om att han slagit vad med sina vänner om att få kyssa mig, då skulle han få 10 000 shilling, ungefär 1000 kr. När jag nekade försökte han övertala mig genom att erbjuda mig hälften. Men hur kan ett gäng män som antagligen var äldre än min pappa tycka att det är okej att ens ge sig på en 19åring? Jag orkade inte riktigt bry mig utan ljög bara ihop någon historia om en supersvartsjuk pojkvän, så att mannen skulle gå någongång. Han stod nämligen kvar en stund och försökte med att jag ju inte kunde vilja att han skulle förlora så mycket pengar. Synd för honom att han gick med på ett så dumt vad säger jag bara. På något sätt är det här så typiskt Nairobi. Här tror männen att de kan göra precis vad de vill och att ALLT kan köpas. Tyvärr valde mannen fel tjej, jag kan inte köpas!

Inga kommentarer: