onsdag 24 oktober 2007

FN

Idag är det FN dagen. Ironiskt nog är också FN det enda som finns i mitt huvud just nu. Har prov i FN-kunskap i morgon och jag måste säga att jag har en aning panik. FN är nog mitt favrit ämne just nu, vi har en superbra lärare men han är tuff. Jag tror verkligen inte att provet kommer vara lätt.
Själva fakta delen känns helt okej men analysdelen är det jag har panik över. Känns som att man behöver kunna helt sjukt mycket. Han är hur insatt som helst i världspolitiken och brukar varje vecka berätta om helgens fest med FN anställda här i Nairobi och diskussionerna som brukar uppstå.

Nu gäller det bara att gräva fram alla konflikter FN har gått in i och alla fel de någonsin begått. Någonting säger mig att det här kommer bli en lång natt.

Tack gode gud för Javas iskaffe är allt jag har att säga!

Inga kommentarer: