fredag 19 oktober 2007

Rave?

Sitter just nu och väntar på att bussen ska komma. Vi ska ut, på vad vet jag inte riktigt. Någon påstår att det är rave men jag vet inte riktigt. Med tanke på att festen är föreslagen av våra internatföreståndare har jag lite svårt att tro på att det är ett riktigt rave, men vem vet. Det enda jag vet är att det är dresscode white, vilket gav mig lite panik då jag inte har några vita finkläder här. Efter att ha gått igenom ett antal garderober fick jag tillslut ihop en kjol och en tröja. Nu ska det bara bli spännande att se vad det är vi egentligen ska på.

Kom igår hem från en vecka vid Indiska oceanen. Det var så himla skönt att komma ut från internatet lite och se någonting annat. Det var vita stränder, snorkling, fester på kvällarna och sen hann vi med ett portugisiskt fort också. Jag kan bara säga att Mombasa resan var ett äventyr. Hur underbart som helst men med vissa speciella detaljer som tex apor som stal maten, ett kök invaderat av stora bitande myror (där jag och min kompis även sov), 17 timmars tågresor med kackerlackor och hål föreställande en toalett. Allt jag kan säga är att hela resan var ett äventyr.

Ska försöka lägga upp lite bilder senare men jag var så lat med kameran att jag måste sno lite bilder av de andra först:P

Inga kommentarer: