tisdag 28 augusti 2007

En skum vardag

Det kan man verkligen kalla det liv jag lever just nu. Eftersom vi är helt nya i staden är våra internatföreståndare väldigt nervösa och släpper för tillfället inte ut oss. Vi ska ikväll gå igenom säkerhetsinformation så imorgon får vi förhoppningsvis iaf gå till affären 200 m bort. Tills dess sitter vi innanför våra murar och undrar över staden utanför, för att vara lite dramatisk.

Har hittills bara haft en riktig lektion, vi treor har av någon anledning haft det mycket slappare än alla andra. Det var iaf psykologi och det känns bra. det var inplanerat studiebesök på bla östafrikas största mentalsjukhus som ligger i Nairobi. Vi ska även besöka en skola med psykisktsjuka barn. Jag tror att båda besöken kommer bli intressanta men svårsmälta. Vår lärare varnade oss för att människorna ser ut om hundar i bur.
Imorgon har jag FN-kunskap och swahili så det ska bli intressant.

2 kommentarer:

Jesper sa...

Ahh, psykologi...avundsjuk på er treor! Börjar du känna dig anpassad??

PS!
Var är kassörsmappen som du hämtade på solna-expen??
Alla letar efter den...!

Alexandra Völker sa...

Ja jag börjar bli hyfsat anpassad iaf.

Som jag sa innan jag åkte finns den hemma hos mig. Det är där den har funnits hela året:P Jag har även mejlat om detta:)